Rimini, San Marino & San Leo - Reisverslag uit Rimini, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu Rimini, San Marino & San Leo - Reisverslag uit Rimini, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu

Rimini, San Marino & San Leo

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

11 Augustus 2014 | Italië, Rimini

Dit verslag heb ik zondagavond geschreven. Maar omdat deze website er tijdelijk uitlag kon ik hem nu pas plaatsen! Als ik dus over 'gisteren' sprak dan was het zaterdag.

Dit is alweer mijn laatste avondje in Rimini. Maar voordat ik jullie over mijn avonturen in Rimini vertel heb ik jullie genoeg te vertellen over gisteren.

Zaterdagochtend de tassen weer ingepakt en naar de auto gebracht. Dit was weer even een stukje sjouwen want de parkeergarage waar mijn auto in stond was even 10 minuten lopen. Dus om 9 uur ’s ochtends ben je al half bezweet. Maar dit mocht de pret niet drukken want ik had een paar fantastische dagen gehad in Vicenza en Venetië. Na mijn kaartje te hebben betaald voor de parkeergarage (19 euro!) liep ik naar mijn auto. Sleutel in het contactslot en op start drukken. En toen deed mijn auto niks. Heeeeeeeee hoe kan dat?!? Ik had de stekker van de koelkast in de 9V laten zitten. Waarschijnlijk was dit de oorzaak van mijn lege accu. Sta je daar in een parkeergarage midden in Italie. Ik naar de beheerders van de parkeergarage, je raad het al, die spreken geen engels. Gelukkig kon ik met mijn beperkt Italiaans uitleggen dat mijn accu leeg was. Zij hadden geen startkabels maar even verderop zat een garagebedrijf. Ik daar heen lopen maar dat bedrijf was Chiuso (dicht dus…). Ik weer terug naar de beheerder. Ondertussen heb ik BMW gebeld. Gelukkig valt mijn auto nog in de garantie en kan ik 24/7 in heel de wereld op BMW rekenen. Met BMW afgesproken dat ik het nogmaals zou proberen met de beheerder van de parkeergarage en anders zouden zij iemand sturen. Gelukkig was er nu wel iemand die engels sprak bij de parkeergarage en ook nog 3 sterke mannen. Zij zouden mijn auto vooruit duwen en dan moest ik proberen te starten. Die arme mannen als gekken achter mijn auto rennen maar starten deed de auto nog steeds niet. Uiteindelijk BMW teruggebeld en zij zouden iemand sturen maar ze wisten niet hoelang dat zou duren. Naast de garage lag een park. Dus ik met mijn ereader in het parkje op een bankje zitten en mijn boek verder gaan lezen. Na 5 minuten kreeg ik een sms dat er iemand over 40 minuten bij de ingang zou staan en die zou mijn auto maken. Al met al heel snel dus! En inderdaad na 40 minuten stond daar een Italiaanse automonteur die gelukkig ook wel wat engels sprak. Binnen 5 minuten had hij mijn auto aan de praat. Na wat gegevens te hebben uitgewisseld kon ik mijn reis vervolgen naar Rimini.

Met papa had ik thuis al op de italiaanse kaart gekeken. Italie zit vol met tolwegen en die zijn nogal prijzig. Van Vicenza naar Rimini loopt een B-weg langs de kust zonder tol. Dus deze gereden. Was een bijzondere weg waarbij je om de 100 meter van snelheid moest veranderen (110, 90, 50 of 30km/u). Het bijzonderste vond ik nog dat ik vlakbij Rimini op een vierbaans-snelweg reed waar je 50 mocht en waar je elkaar niet mocht inhalen. Rare Italianen.

Rimini is een drukke stad vol toeristen. Maar gelukkig heb ik tomtom en die wees mij prima de weg. Voor het hotel waren een paar parkeerplaatsen dus daar kon ik mooi mijn auto parkeren. Na alle tassen weer te hebben uitgeladen liet de eigenaar mij mijn kamer zien. Een kleine maar goede kamer, zonder airco helaas, dus bloedheet. Maar het mooiste vind ik nog wel de badkamer. Ik heb een foto bijgevoegd. Let vooral op de douche. Josiene zei dat ik kan poepen en douchen tegelijkertijd. Hahahahahahaha. Maar goed, niet klagen. Want het is 25 euro per nacht, inclusief ontbijt en op 2 minuten afstand van het strand. Dus eind van de middag maar even een duik genomen in het water. ’s Avonds in een restaurant fritta mixed pesce genomen. Mmmhhhh!!

Zondagochtend naar San Marino gereden. Een apart republiek in Italie. De hoofdstad San Marino Citte ligt bovenop een berg. De route ernaartoe was prachtig. Veel haarspeldbochten, mooie uitzichten. Ik wou dat ik op de motor er naartoe kon! Bovenop de berg geparkeerd en door het stadje gelopen. Maar een prachtig uitzicht heb je vanaf daar. Je kon de zee zien liggen. In mijn boek had ik ook gelezen dat er een dorpje vlakbij San Leo heette. Nou daar moest ik natuurlijk even heen he! En wat denk je? Het is een dorpje helemaal in de ban van San Leo! Er is een Domkerk voor San Leo, er is een winkeltje waar ze alles van San Leo verkopen en ze hebben zelfs San Leo ijs! Dat moest ik natuurlijk even proeven. Ook dit dorpje lag bovenop een berg en de weg ernaartoe was weer prachtig. In een winkeltje heb ik een kaart gekocht voor oma en deze opgestuurd. Vind ze vast leuk 

Om 14.00 uur was ik weer terug in het hotel en heb ik met mijn gat de rest van de dag op het strand gelegen. Wat een mooi strand. Dat was echt boven verwachting. Oke, het is bedje na bedje na bedje. Maar er is ook een gedeelte waar je met je eigen handdoek kan liggen en dat heb ik natuurlijk gedaan. Volgens mij ben ik vandaag aardig gekleurd!

Morgen weer vroeg op want ik moet om 10.00 uur uitchecken. Daarna ga ik rijden richting Pescara. En blijf daar een nachtje slapen.

Liefs,
Lisette

  • 11 Augustus 2014 - 15:17

    Monique P:

    Ik zit hier helemaal te genieten van jouw verhalen!! Top hoor Lisette!! Zo genieten we mooi met jou mee!! Lieve groet uit een zonnig maar winderig Enkytown!

  • 11 Augustus 2014 - 16:11

    Gea:

    Gelukkig doet de site het weer! Wat geniet je lekker.

  • 11 Augustus 2014 - 19:05

    Susan Donkers:

    Hoi hoi,

    Leuke verslagen allemaal! Wij zaten dit jaar in Juni vlakbij Urbino (le Marche) en zijn ook naar san Marino en san Leo geweest. San Leo heel klein. San Marino ook erg leuk een keer te zien maar na een paar uur waren we het massatoerisme hier wel weer zat... Veel plezier met het vervolg! Ik ben nu aan het kijken voor een volgende reis. Ook weer italie maar dan Sicilië. Wat is italie toch mooi hè .. Groetjes!

  • 12 Augustus 2014 - 08:41

    Marjan:

    He Lisette,

    Bekend stuk van Italie, waren wij 3 jaar geleden. Je maakt genoeg mee! Groetjes Marjan & Henk

  • 12 Augustus 2014 - 11:31

    Carola:

    Hoi Lisette, heel leuk om jou verhalen te mogen lezen. Ik geniet ervan. Heel veel plezier. Groetjes

  • 12 Augustus 2014 - 18:19

    Marja:

    Super leuk om jouw reisverhalen te lezen.
    Veel plezier en dikke knuffel uit West-Friesland.

  • 12 Augustus 2014 - 20:37

    Marianne:

    Wat een leuk reis verslag Lisette. Vlgs mij geniet je met volle teugen. Heel veel plezier verder. Tot horens. Lieve gr. Marianne

  • 12 Augustus 2014 - 22:11

    Marian Goldschmeding:

    Hoi Lisette, leuk om je verslag te lezen. Alweer twee weken geleden dat we het blote poten pad liepen en bij IJgenweis lunchten met als toetje regenboogijs!!
    Zo te horen gaat het goed met je en bevalt het Italiaanse leventje je prima. Als jij daar nou op zoek gaat naar leuk pad om te lopen, een gezellig restaurantje (geen probleem lijkt mij) en lekker ijs (helemaal geen probleem) komen we naar jou toe deze zomer!!
    Nog veel plezier, goede reis!
    Grtjes, marian

  • 13 Augustus 2014 - 10:33

    Astrid Huisman:

    Hoi Lisette, Wat maak jij een verschrikkelijk mooie reis! Geniet er van en kom thuis met vele mooie herinneringen.

    groeten,
    Astrid

  • 13 Augustus 2014 - 11:03

    Alex:

    Mooie verhalen op je blog. Leuk te horen dat niet alles helemaal volgens plan gaat (blog eruit, accu leeg..) dat maakt de reis extra leuk en brengt je op plaatsen die je niet verwacht (3 sterke mannen in de parkeergarage?)!

    Geniet van je reis !

    En een tip van Mario en Luigi: Google Translate ies-a handig eh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 13 Juli 2014
Verslag gelezen: 4329
Totaal aantal bezoekers 22237

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Rondreis Italië

Landen bezocht: