Vicenza en Venetië - Reisverslag uit Vicenza, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu Vicenza en Venetië - Reisverslag uit Vicenza, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu

Vicenza en Venetië

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 Augustus 2014 | Italië, Vicenza

Donderdagochtend reed ik weg uit Reutti, na het eten van een verschrikkelijk ontbijt (avondeten daarvoor was ook helaas geen succes). De reis ging vlot. Voor ik het wist was ik Oostenrijk binnen gereden. Ik had gelezen dat het daar goedkoop tanken was dus tijdens mijn eerste volgende stop mijn Beamer volgegooid voor wel €1,39.9 per liter. Dat was een koopje! In Oostenrijk heb ik eigenlijk alleen maar door bergen gereden. Erg mooi! En binnen no time zat ik ook weer in Italië. Eindelijk! Helaas is hier de benzine iets duurder (1,70 per liter)

Om kwart voor 4 kwam ik aan in Vicenza. Mijn appartement zit midden in het centrum, en datzelfde centrum daar mag dus geen auto komen. Dus ik heb mijn auto in een parkeergarage geparkeerd. Ik had gelezen dat dit 5 euro per dag is, dus vooruit dan maar. Met alle bagage sjouwend naar het appartement. Het is een heel leuk appartement met allemaal studenten. Ik heb een eigen kamer met balkonnetje vol planten. En de keuken en badkamer die delen we. De Italiaanse studenten spreken slecht Engels dus daar kan ik (nog) niet echt grote conversaties mee voeren. Maar er zit ook een Engelse student in dit huis die Engelse les geeft aan Italianen. Erg leuk!

Donderdagmiddag op een terrasje beland in Vicenza. Daar een aperol spritz gedronken. In Italië krijg je er dan ook gelijk een knabbeltje bij. En dat was erg aangenaam. Mijn e-reader erbij gepakt en verder gelezen in mijn boek ‘Ik ben Pelgrim’. ’s Avonds in een pizzeria mijn eerste pizza gegeten. Mmmhh!

Vandaag (vrijdag) vroeg opgestaan want ik wil graag naar Venetië. Er stopt een trein in Vicenza die je in 3 kwartier naar het centraal station van Venetië brengt. Om 10.00 uur kwam ik aan op Stazione Venezia Santa Lucia. In mijn boek had ik al gezien dat je helemaal langs de Canal Grande kan lopen om uiteindelijk te eindigen bij het San Marcoplein. Dit gedaan. In 4 uur tijd door allerlei steegjes, over piazza’s en bruggen door Venetië gewandeld. Geweldig! Wat een mooie stad.

Het San Marco stond helaas in de steigers en daarom kon ik niet zulke hele mooie foto’s maken. Op het plein wilde ik even uitrusten dus ik ging op een trappetje zitten. Werd ik vriendelijk verzocht om weer op te staan want ik mocht alleen zitten op het terras. Pffffffff…! Het was erg warm en ik had geen zin om dik te betalen voor een drankje op het terras heb ik maar de eerstvolgende waterbus weer naar het station genomen (7 euro). Dus nu de Canal Grande vanaf de andere kant bekeken! En als toppunt was er geen airco in de trein. Dus we zaten allemaal te snikken van de hitte. Maar ach, wat wil je ook voor 12 euro retour. Daar kan onze NS nog wat van leren.

In de supermarkt in Vicenza heb ik net spaghetti en pesto Ricotta e Noci gekocht, samen met een Vino Rosso. Vanavond eet ik dus in mijn appartement. Misschien willen de studenten wel mee eten.

Eetsmakelijk allemaal en bonne notte!

Liefs,
Lisette

  • 08 Augustus 2014 - 19:56

    Monique:

    Hee Lisette,
    Leuk om je belevenissen te lezen! Was je al eens in Venetië geweest? Mooie stad hè! Zo te lezen is het daar ook lekker warm. Geniet er lekker van en ik kijk uit naar je volgende verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 13 Juli 2014
Verslag gelezen: 779
Totaal aantal bezoekers 22237

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Rondreis Italië

Landen bezocht: