Pescara, Scanno en Rome! - Reisverslag uit Rome, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu Pescara, Scanno en Rome! - Reisverslag uit Rome, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu

Pescara, Scanno en Rome!

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

13 Augustus 2014 | Italië, Rome

Maandagochtend reed ik weg uit het gezellige Rimini om richting Pescara te rijden. Pescara was gewoon een plaats op de kaart die ik had uitgezocht om te overnachten. Verder niet opgezocht wat daar verder te doen was. En dat was dus een beetje een fout. Pescara is niet op toeristen gericht. En dat is op zich niet zo heel erg. Bij aankomst rond 14.00 uur had ik wel zin in een hapje eten. Maar alles was dicht. Dus bij één of andere tent maar een piccolo (kleine) pizza gegeten. Even een rondje door de stad maar zoals gezegd het was beetje saai en heeeel erg heet. Dus terug in het hotel en de bikini aangetrokken en richting het strand die overigens erg fijn was!

Oh ja dat hotel. Dat is ook nog wel een verhaal. Ik had speciaal een hotelkamer geboekt met airco, parkeerplaats voor mijn auto en ontbijt. Duss… (1) de airco deed het niet op mijn kamer. Scuzza die is kapot. Grrr…. (2) parkeerplaats. Ja, dat was gewoon de boulevard bij het strand. En die was natuurlijk helemaal vol. Dus nergens kon ik de auto kwijt. Nou, er was nog een straatje naast het hotel daar kon ik hem dan wel neerzetten. En dat straatje was SMAL! Met het zweet op mijn voorhoofd mijn auto daar geparkeerd. Spiegels ingeklapt want hij stond heeeeeeeeeeeeeeeeel dicht op het gebouw. En dan (3) het ontbijt. Ik kon smorgens een kop koffie krijgen maar daar was ook alles mee gezegd. Geen broodjes. Dat was al geen goed begin. Gelukkig kon de airco toch nog gemaakt worden dus dat was klein pluspuntje. Maar midden in de nacht ging die weer stuk en was het opnieuw bloedheet. Even op internet gezocht wat er zoal te doen was in Pescara. Daar stond een restaurant genoemd van een visser. Wat hij die middag gevangen had stond ’s avonds op de kaart. Dat wilde ik wel graag proeven. Het was heerlijk! Als toetje had ik een caffe (espresso) en een limoncella. Al net zo lekker!

Dinsdagochtend onderweg naar Scanno. Dit was een klein dorpje tussen Pescara en Rome in. Er zat ook een meer in dus ik wilde graag eerst paar uurtjes bij het meertje zitten, boekje lezen en zwemmen. En dan rond 4 uur naar mijn bio-aggriturismo om te eten en te slapen. Ik reed richting Scanno. Dwars door het dorp heen. En ik moet ergens een verkeerde afslag hebben genomen want Tomtom wilde dat ik ging keren. Maar voor mij zag ik een kabelbaan de hoogte ingaan richting de top van een berg. Gaaf! Dat ging ik doen! Bovenop moest ik nog 10 minuutjes lopen, zo had een Italiaan uitgelegd, en daar zou ik herten zien. Want er was een meertje en daar zaten ze. Ik dacht; wauw wilde herten die aan meertje zaten te drinken, dat moet ik zien! Aangekomen bij het meertje stond rechts daarvan een hek met herten. Oh… Maar goed, toch een paar foto’s genomen van volwassen bambi. En terug richting kabelbaan om weer naar beneden te gaan. Daarna nog even paar uurtjes bij het meertje gezeten. Vond het raar dat er niemand zwom. Maar ik denk dat het water heel koud was want we zaten midden tussen de bergen. Ik heb het ook maar niet geprobeerd. Dus in de schaduw mijn boek uitgelezen.

Daarna richting aggriturismo. Scanno uitrijden en dan weg 3km vervolgen en daar zou een bord staan voor de richting. Nou Scanno heeft dus 3 manieren hoe je dit dorp uit kunt rijden. Dus pfffffffffff na 20 haarspeldbochten dacht ik dat ik niet op de goede weg zat. Ik de aggriturismo bellen. Gelukkig was er 1 dame die engels sprak. Ik zat wel op de goede weg, ik moest alleen nog iets doorrijden. Nog een koe midden op de weg zien staan. Leuk man, dat kan daar gewoon. En toen aangekomen bij de aggritursmo: wauwwww. Midden in de bergen. Mooie kamer ook. En daar ’s avonds heerlijk gegeten. Alle gerechten kwamen van de boerderij af. Voorgerecht waren wel 8 verschillende kazen en 2 verschillende soorten vlees (soort ham). Hoofdgerecht was schapen en geitenvlees. En dat vond ik iets minder. De volgende dag het ontbijt was ook weer erg lekker. Allemaal zelf gemaakt. Bij het betalen de volgende dag deed het pinapparaat het niet. Oftewel, ik kon weer 20 minuten richting Scanno rijden. Bancomat leegplunderen en weer 20 minuten terugrijden. Om vervolgens weer naar Scanno te rijden om de dichtstbijzijnde snelweg op te zoeken. Want ik ga naar Rome!!

Vandaag is Gosina aangekomen in Rome! Ik heb haar rond 12.00 uur opgehaald van het vliegveld. En gelijk gereden naar het appartement. Wat een mooi appartement! Twee slaapkamers, twee badkamers en een luxe keuken! Het is echt ongelofelijk. Heel erg mooi! Allebei snel een douche genomen in onze eigen badkamer (wat klinkt dat he…) en Gosina zou nog even 1 keer op haar mobiel kijken of ze mail had van Boutellier. Bouttelier was onze begeleider bij de VU en Gosina had nog steeds geen reactie op haar thesis ontvangen. En wat bleek; ze had mail!! Gosina is nu ook Master of Science!! Zo trots op ons dat we die 3 jaar hebben geknokt voor onze diploma. En nu hebben we hem allebei in de pocket. Dat moet natuurlijk gevierd worden.
We zijn de stad in gegaan hebben op Piazza Navone een Aperol Spritz besteld en geproost op ons afstuderen. Achteraf schrokken we wel een beetje van de rekening, want het drankje kostte maar liefst 11 euro (!!) per glas. Maar he, je wordt maar één keer master of science! Verder nog gelopen naar het Vaticaan, Pantheon en trevi fontein. Trevi stond helaas in de steigers dus daar kan je geen mooie foto’s van maken. Morgenochtend ook weer naar het Vaticaan. En dan de Sint Pieter in. Heb Gosina ook verteld van de Friese kerk die ze hier bij het Vaticaan hebben dus daar moeten we ook even heen natuurlijk! En voor de rest zien we morgen wel! We zitten nu heerlijk in ons appartement aan een prosecco, bruschetta, melone e prosciutto, breseola e salami.

  • 14 Augustus 2014 - 00:55

    Gea:

    Het is weer een kostelijk verslag. Had niet begrepen dat Gosina pas bij jou hoorde dat ze geslaagd was! Onwijs meiden!!!!!! Heerlijk in Rome. Geen drankjes meer op dure terrassen , alhoewel je hebt maar 1 keer het slagen te vieren. Er is veel te zien en te beleven in deze heerlijke stad. Als ik kom hoop ik dat je de leuke achteraf plekjes weet waar je voor weinig heerlijk kan genieten. Veel plezier meiden. Arri verdeci!!!!! XX

  • 14 Augustus 2014 - 09:30

    Jolanda:

    Hoi Lisette,
    Het blijven Italianen hé. Een hoop bla bla maar eigenlijk moet je het allemaal zelf maar uitzoeken. Herkenbaar met onze vakanties daar. Knap dat je met die auto het straatje in durfde. Ik snap wel waarom er heel veel mini's rijden in Italie. haha
    Leuk om je te volgen via je verslagen. Zo hebben we een beetje het gevoel als we mee reizen met je. Heel veel plezier weer vandaag en tot later.
    X Jolanda

  • 15 Augustus 2014 - 08:21

    Marian Goldschmeding:

    Mooi verslag Lisette!! En Rome bereikt. Wat gezellig dat je vriendin er ook is. Lekker samen genieten van Rome. Veel plezier samen. We kijken uit naar je volgende verslag. Het is een sport geworden tussen Hans en mij wie het eerste je nieuwe verslag heeft gelezen.
    Grtjes,
    marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 13 Juli 2014
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 22206

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Rondreis Italië

Landen bezocht: