Rome, de eerste Italiaanse lessen - Reisverslag uit Rome, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu Rome, de eerste Italiaanse lessen - Reisverslag uit Rome, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu

Rome, de eerste Italiaanse lessen

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

20 Augustus 2014 | Italië, Rome

Rome

Zondagmiddag heb ik Gosina afgezet bij het vliegveld. Samen nog even een kop koffie gedronken maar toen was het echt tijd voor het afscheid. Helemaal niet leuk! Daarna kon ik gelukkig nog even naar het appartement terug voordat ik naar mijn gastgezin ging. Want daar had ik pas om 19.00 uur afgesproken. Pastasaus gehaald bij de Supermercati en zelf pasta gemaakt. Daarna rijden naar de andere kant van Rome want daar zou ik de komende 3 weken slapen. Daar aangekomen al mijn tassen (en dat zijn er nogal wat!) uit de auto gehaald en naar boven gebracht. Mijn gastgezin was een gastvrouw. En ze was rond de 70 jaar. Ze spreekt geen engels. Okeeee.. hoe ging ik dit redden? Maar goed. Na al mijn tassen uitgepakt te hebben heb ik beetje rond gekeken in het huis. Ik schrok wat ik allemaal zag. Geen douche, vieze badkamer, vieze keuken, vieze bekers in de keukenkast, vieze koelkast.. moet ik doorgaan? Bah bah bah. Ik heb foto’s gemaakt maar die zal ik jullie onthouden. Ik had het er niet naar mijn zin. Ik dacht waar ben ik beland, moet ik dit nog 3 weken volhouden? Om eerlijk te zien liepen de tranen inmiddels al over mijn wangen. Mama merkte dat ik niet zo lekker in mijn vel zat over de app dus die ging ook nog eens een keertje facetimen. Pffffffff nou toen hield ik het helemaal niet meer droog. De volgende dag zou ik op school aangeven dat ik niet tevreden was met mijn gastvrouw en dat ik graag ergens anders wilde wonen. Dus 1 nachtje geslapen in dat vieze hok. De volgende dag gezocht naar een lepel om mijn yoghurt te eten, nergens te vinden! Dan maar onderweg naar een cafe om een cappuccino te bestellen en die lepel te gebruiken voor de yoghurt.
Om 9.00 uur begon mijn eerste Italiaanse les. Wat leuk!! Het was echt te gek wat we allemaal geleerd hebben. We hebben ook een hele leuke docente: Sylvia. In de klas zitten nog 2 meiden uit Nederland (Manouk en Margot). Nog 1 meisje uit Polen, Zwitserland en Tjechië en een jongen uit Colombia. Ik dacht dat ik al veel Italiaanse woorden kende maar na zo’n dag wordt je met je neus weer op de feiten gedrukt. En alle woorden en zinnen die ik kende sprak ik al die tijd al verkeerd uit. De school had gelukkig een ander gastgezin voor mij. Maar ik kon daar pas dinsdagmiddag terecht. Dat betekende dat ik nog 1 nachtje in dat vieze huis moest slapen. Het was dan maar niet anders. ’s Avonds lekker troostvoer bij de Mc Donalds gehaald en mezelf volgepropt met een Big Mac.

De volgende morgen eerst weer een Italiaanse les. Ik heb elke dag les van 9.00-12.20 uur. Daarna vrij! Dinsdagmiddag mijn koffers ingepakt en op naar het nieuwe gastgezin. Ik vond het heel spannend want wat als dit huis net zo oud, vies en smerig was? Maar Oksana deed de deur open en ik was gelijk heel erg blij. Wat een lief mens. Daarna liet ze mij het huis zien. Wauww!! Modern en schoon. Een slaapkamer met airco. Een eigen badkamer. Ik ben zo blij dat ik hier nu woon. Oksana is getrouwd met Alessandro en samen hebben ze een zoontje GianPauola van 4 jaar. Ik ben verliefd. Wat een schattig en lief kereltje. Hij is me Italiaans aan het leren door middel van boeken.

In de middag werd er vanuit school een passegiata rondom het Piazza Navona georganiseerd. Met de meiden uit onze klas hadden we ons hiervoor ingeschreven. De uitleg over het plein was in Tutti Italiano. E Lisette no ho capito! Dus maar beetje rondgekeken en foto’s gemaakt. Na afloop richting Trastevere met Margot en Manouk en samen hapje gegeten bij een simpel maar goed restaurant.

Vanochtend (woensdag) heerlijk gedouchte in mijn eigen badkamer. In de douche hangt een touwtje, ik dacht voor het licht. Blijkt het een alarm te zijn. Hele huis wakker om 7.45 uur! Oeps! Scusa! Vandaag kwam ik thuis en ik had broodjes gehaald bij de supermarkt. Maar Oksana had pasta gemaakt en vroeg of ik ook lustte. Nou graag! Vanavond mag ik ook bij hen eten. Ben benieuwd wat er op het menu staat, maar als het Italiaans is, is het vast goed! Daarna ga ik gezellig een drankje doen met de meiden uit mijn klas in Trastevere. De leukste wijk van Rome!

Ciao e bonne notte!

Lisette

  • 20 Augustus 2014 - 18:28

    Monique_P_:

    Ooooo ik had echt even met je te doen!! Fijn te lezen dat het weer beter gaat en dat je volop weer geniet!!! Groetjes uit het frisse Nederland!

  • 20 Augustus 2014 - 19:06

    Marina:

    Pfffff gelukkig heeft het sprookje dat ik net gelezen heb een goede afloop.Lisette, goed geregeld. Veel plezier. Ookmet de bambino.

  • 20 Augustus 2014 - 19:26

    Monique:

    Hoi Lisette,
    Wat ben ik blij voor je dat je in tweede instantie een fijn gastgezin hebt getroffen! O wat een ervaring! Gelukkig is er altijd weer een oplossing! En leuke klasgenoten om iets gezelligs mee te doen en natuurlijk Italiaans te leren is helemaal top. Succes en plezier! Een dikke zoen uit het koude Haarlem

  • 20 Augustus 2014 - 22:43

    Eelke:

    Wat een avontuur. Je hebt in elk geval wat te vertellen.

  • 20 Augustus 2014 - 22:52

    Marije:

    Wat fijn dat het toch nog goed is gekomen en dat je nu een gezin hebt waar je je thuis voelt. Is super belangrijk. Ga nu dan maar weer snel verder met genieten na die korte onderbreking. Zet 'm op!! :)

  • 20 Augustus 2014 - 23:25

    Marga:

    Hoi Lisette,
    OOOOH, ik schrok wel ff van je verhaal. Gelukkig ben je nu bij een leuk gezin. En zo hoort het ook. Geniet er van.

  • 20 Augustus 2014 - 23:27

    Marjan:

    Hoi Lisette,
    Je maakt een hoop mee, leuke en minder leuke dingen. Fijn dat je nu bij een leuk gezin woont. Kinderen zijn altijd leuk om de taal van te leren. Geniet er van .groetjes Marjan

  • 22 Augustus 2014 - 17:36

    Gosina:

    Dat afscheid nemen was inderdaad helemaal niet leuk!! Heb onwijs genoten een stukje van je reis samen mee te maken;). Blijf dagdromen van Rome! Ben heel blij dat de Italiaanse les zo leuk is en je nu een goed gastgezinnen hebt. Ennuh blijven schrijven op je blog, leuk te volgen! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 13 Juli 2014
Verslag gelezen: 922
Totaal aantal bezoekers 22189

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

Rondreis Italië

Landen bezocht: