Turijn en Lago Maggiore - Reisverslag uit Arona, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu Turijn en Lago Maggiore - Reisverslag uit Arona, Italië van Lisette Elk - WaarBenJij.nu

Turijn en Lago Maggiore

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

04 Oktober 2014 | Italië, Arona

Dinsdag 30 september
Vandaag afgereisd naar Turijn. Het Noord-Westen van Italië had ik nog nooit bezocht dus ik was erg nieuwsgierig naar deze streek. Onderweg kwam ik heeeeeeel veel franse auto’s tegen. Ik dacht, wat gek? Maar toen bedacht ik mij dat ik natuurlijk vlakbij de franse grens was! Rond 3 uur aangekomen in Turijn. Via AirBNB had ik een appartement geboekt net buiten het centrum. Wat een heerlijk appartement! Met balkonnetje, keuken, grote slaapkamer en nette badkamer. Helemaal voor mij alleen! Ik had niet zoveel zin om iets te ondernemen dus ben de hele dag in het appartement gebleven. Op de laptop naar series gekeken, boek gelezen, tukkie gedaan. Heerlijk. ’s Avonds zelf pasta gemaakt. Oh ja, en ik heb ook in mijn eentje een fles rode wijn opgedronken. Dus tegen 22.00 uur kon ik mijn ogen niet meer open houden!

Woensdag 1 oktober
Ik werd pas half 10 wakker! Dat betekende dat ik bijna 12 uur geslapen had! Wowww, wat lekker! Had het blijkbaar nodig! Langzaamaan aangekleed en ontbijtje gemaakt en rond kwart over 11 pakte ik de bus naar het centrum van Turijn. Een mooi en modern centrum. Vol met leuke pleinen, restaurants, winkels. Het was goed vertoeven daar. Wat mij vooral opviel is dat iedereen daar heel goed engels sprak. En dat had ik nog niet eerder gezien in Italië! Wat opzich ook wel weer jammer was want dan kon ik niet mijn Italiaans oefenen…. Eind van de middag een parkje opgezocht en daar heerlijk in het zonnetje mijn boek gelezen. Leuk om te zien dat heel veel Italianen dat ook doen.
Eenmaal terug in het appartement weer een pasta voor mezelf gemaakt en aflevering van RTL late night terug gekeken!

Donderdag 2 oktober
Vandaag gereden naar Arano. Een plaats aan het Lago Maggiore. Heeeeeel lang geleden ben ik met papa en mama al eens geweest aan het Lago Maggiore. Daar hebben we toen niet zulke hele goede herinneringen aan (mini clubbbbbbbbbbbbbb, op het strand………!!!!). Maar ik vond dat als ik een Italie reis maak ik dit meer niet mocht vergeten. Dus voor 3 nachten een hotel geboekt. Onderweg lekker rustig aan gedaan dus eind van de middag was ik op mijn eindbestemming. Ik liep het hotel in en had gelijk uitzicht op het meer. Wauuww!! Is dit het Lago Maggiore? Mooi!! ’s Avonds happie gegeten in het hotel en de rest van de avond genoten van het spectaculaire uitzicht met een boek erbij.

Vrijdag 3 oktober
Vandaag gereden naar Stresa. Een plaatje wat iets noordelijker ligt dan waar ik zit aan het Lago Maggiore. Wat een lief plaatsje. En wederom, wat een uitzicht! In het plaatsje een terrasje gepakt met een caffe. En even verderop was ook een markt. Dus daar nog overheen gelopen. Daarna gereden naar Arona. Het plaatsje waar ook mijn hotel was. Maar mijn hotel ligt iets buiten centrum. Daar op het terras een heerlijke pizza gegeten. Daarna naar een supermarkt gereden en boodschapjes gedaan. Ik moet een beetje op mijn geld letten dus ik kan niet 2 keer op een dag “uiteten”. Dus bij de supermarkt een salade gekocht en ’s avonds in het hotel opgegeten.

Zaterdag 4 oktober
Mijn laatste dag alleen van de vakantie. Wat is het snel gegaan. Morgen rond half 4 komt Josiene aan op Milaan en blijven we in Milaan nachtje slapen. Daarna reizen we door naar Porlezza, ons meest favoriete dorp van heel Italie. Om uiteindelijk volgende week donderdag te rijden naar Parijs waar Shelley met de trein heen komt voor nog 2 fantastische dagen in Disneyland Parijs (ik heb niet voor niets een jaarkaart, toch!). Ik ga straks naar een markt hier in de buurt. En vanavond lekker uit eten en proosten op een geweldige vakantie die ik heb gehad. Oke, ik heb ook wat dipjes gehad. Alleen reizen is soms niet zo leuk en beetje saai. Maar ik heb altijd geprobeerd het beste er van te maken. Ik heb onwijs veel leuke mensen ontmoet. Ik heb heerlijke gerechten gegeten. Ik heb onwijs mooie steden gezien. De prachtigste uitzichten. Al met al was dit een vakantie om nooit te vergeten. Maaaaaaaaaaarr hij is nog niet af! Ik heb nog een week te gaan!

Ajuus luitjes!
Xxx
Lisette

PS: ik kan geen foto’s meer toevoegen omdat ik aan mijn limiet zit volgens Waarbenjij.nu. Dus helaas geen foto’s!!

• 04 Oktober 2014 - 11:43

Daphne:

Hooi Lisette,

Wederom een leuk verhaal! Snap heel goed dat het zo nu en dan moeilijk is om alleen te reizen, maar het is een mooie ervaring die je mooi in je zak kunt steken! Ik ben trots op jou dat je die gewoon even doet!

Ik ben echt super nieuwsgierig naar je foto's en overige verhalen:) Geniet van je laatste weekje!

Tot snel!

• 04 Oktober 2014 - 12:20

Monique_P_:

Jou onderneming heeft ons mee genomen door het mooi Italy! Ik heb ervan genoten Lisette van jou verhalen en de ervaring die jij het opgedaan. De afgelopen 10 weken, is iets wat je meeneemt je verdere leventje in! Dit neemt niemand je meer af! Geniet nog even na in het heerlijke plekje Porlezza, daar aan dat mooie meer van Lugano. Dat stukje "daar" delen wij helemaal met jou, en mocht je George Clooney zien, die daar vast zijn honeymoon viert, doe hem ff de groetjes van ons :-) dag meis fijne laatste week!!